Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jelínek

4. 6. 2010 3:54
Díky všem I.

Teda,- koukám jak blázen.Velmi děkuji za vaše podnětné příspěvky.

Očekával jsem jen další vlnu stupidních narážek.Asi nikdo nemá dar vyjádřit se natolik perfektně aby byl stoprocentně pochopen,jak je zmíněno v úvodu článku.

Je to dáno mnoha faktory které zde nyní nechci rozebírat.Základem je jistě otevřenost k přijímání názorů druhých.Doplním tedy ještě nepochopené.

Já nebo My?Jde o pořadí.Ať už se jedná o cokoli,většina nejprve smýšlí v pořadí:co mi hrozí,co mi může pomoct,co mi mé rozhodnutí přinese?

0 0
možnosti

Jelínek

4. 6. 2010 3:54
Díky všem II.

V tomto smýšlení je patrně zakořeněn náš sobecký gen a pud sebezáchovy.Paradoxně se tyto faktory na chvíli vypnou u statečných zachránců lidských životů.Čím to je,že musí dojít k extrémně vypjaté situaci,aby se tak stalo?Smýšlet předně na druhé a vidět celek a až po té na sebe,co by součást toho celku i jindy,je považováno za úchylku.Možná proto tolik lidí neví,co vlastně znamená jejich JÁ.To by se dalo rozebírat do nekonečna.Původní myšlenka zní:My všichni jsme na stejné lodi.Žádné JÁ bez ostatních JÁ nemá smysl.Chápando?

0 0
možnosti

Jelínek

4. 6. 2010 3:53
Díky všem III.

Co se týče přerozdělování,nejde dle mého o podíl jednotlivce na zisku.

Stále více jedinců jej má nulový.Ne u všech jde bez výhradně o záměr,vypočítavost či pohodlnost.Systém ve kterém je prioritní zisk,zákonitě vytváří další nulové podílníky.Mohl by je motivovat patřičným platem a vytvořením pracovních míst.Proč by to však dělal? Tím by si snížil zisk a v neposlední řadě se tato skutečnost hodí do krámu i z jiných důvodů.

U přerozdělování jde opět v první řadě o smýšlení každého JÁ.Vzít si z celku pouze potřebný díl s ohledem,aby se dostalo na ostatní,nebo urvat co se dá bez ohledu co bude s ostatními.Můj větší podíl na zisku mi k tomu dává právo?

0 0
možnosti

Jelínek

4. 6. 2010 3:52
Díky všem IV.

Změnit v tomto směru smýšlení některých JÁ je marnost.Opět však máme na výběr.

Trestat nebo jít příkladem.Navrhuji pořadí – příklad,domluva,trest až pro ty nejméně poučitelná JÁ.Nyní si již jistě ťukáte na čelo.To co se vám snažím sdělit není žádná naivní utopie.Tento příklad přerozdělování společného již léta funguje,i když jen v malých komunitách,a dokonce u nás v Čechách.Jen to nechcete vidět.Je to opravdu jen o smýšlení každého JÁ.Zeptejte se trampů,jak to dělají,že jim ta naivita funguje alespoň o víkend.Oni tu sounáležitost prostě cítí.Toť vše.PS: Do podnikání se opravdu nehrnu,vidím to stejně.Pozvání na pivo však neodmítám.

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

3. 6. 2010 22:14
už žádné JÁ ode dneška jen MY

...takže začneme tím, že MY koupíme MI nové džíny, páč ty starý odkráčely na věčnost. Když o tom přemýšlím, ten altruismus a rovnost není špatná věc......teda v případě, že se bude teď kupovat mě. ;-D

P.S. možná budete hodný chlap, ale podnikat bych s Vámi raději nechtěl. :-) Hezký den.

0 0
možnosti

hafusak2

3. 6. 2010 10:24
Autore, je vidět,

že patříte k té hrstce lidí, kteří si ještě dokázali udržet vlastní názor. Bohužel, většina lidí je šťastných ve stádu, které nenutí namáhat vlastní mozek, myšlenky se konzumují předem předžvýkané, nízké pudy jsou uspokojovány. Hlupák přesvědčovaný, že je nepochopený génius nebo že jen on je schopen něco udělat udělá první i poslední, jen aby daný úkol bez přemýšlení splnil bez ohledu na následky. Osobně se stále vracím k Orwellovým románům 1984 a Farma zvířat, přičemž můj obdiv ke genialitě myšlenek autora stále stoupá.

0 0
možnosti

rony100

3. 6. 2010 9:23
Krásné zásady

Problém je v tom, že zdrcující většina lidí touží po tom mít moc a to alespoň nad jedním člověkem (na př. manželství). Pak jde spolupráce do háje, nastupuje soutěžení ale jde o to kdo koho ovládne. rozdíly třeba odstranit a to tím, že ostatní přistoupí na mé názory . Pokud nahradím slovíčko Já slovíčkem My, tak jen v tom případě, že Já bude mít hlavní slovo a právo veta. Doufám, že jsou lidé jiného smýšlení, než je výše uvedené, ale moc tomu nevěřím.

0 0
možnosti

ivabublan

3. 6. 2010 8:57
Autore, mate pravdu co pisete,

a zasadni problem je v tom, ze lidi jako vy ja malo, proto je vase vize neuskutecnitelna. Jeden moudry muz kdysi rekl: "mlady clovek se snazi zmenit svet, moudry sebe".

0 0
možnosti

Kruton

3. 6. 2010 8:31
Bohatství = motivace

Problém je v tom, že někdo je pro společnost 1000x platnější než někdo jiný. Proč by tedy měl mít blahobyt rozdělen rovnoměrně? Peníze jsou motivací a žene blahobyt, bez peněz jako motivačního faktoru nebude ekonomický vzestup. Distribuce bohatství ve společnosti je určena trhem, pokud zrušíme alokační vlastnosti trhu, pak zbývá otázka "podle čeho rozdělovat bohatství ve společnosti?" Budou se fasovat lístky na zboží? budou nějaké tabulky? čím se to nahradí? Pokud mi společnost zajistí můj plat bez snahy, tak zítra nejdu do práce - Takto bohužel uvažuje většina lidí, kteří nepovažují svou práci za poslání a koníček, takže co s tím? Tváříte se rozumně, ale je to jen komunistmus s maskou spravedlnosti......Rv

0 0
možnosti

ivabublan

3. 6. 2010 8:55
Re: Bohatství = motivace

Vy jste to sdeleni nepochopil. Vychazite z dogmy, dle ktere si clovek platny pro spolecnost zasluhuje odmenu. Jenomze na svete to tak neni a to je to, o cem autor psal. Autor psal o tom, ze na svete je mnoho lidi, kteri jsou okradani zkorumpovanymi smejdy.

0 0
možnosti

Pavel Pátek

3. 6. 2010 7:09
Docel se mi líbí Vaše úvahy.

Jen prosím jednu otázku. Proč JÁ nemůže být nutně MY? Vždyť MY je jen více JÁ. JÁ má konkrétní obsah, MY je jen abstrakce pro více JÁ.

Spíš bych to viděl takto: víme skutečně co je JÁ? Opravdu žijeme svoje JÁ? Pokud ano, je vše v pořádku a MY mám smysl.:-)R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1928x
Jsem ,,človek", jenž chce žít v míru a toleranci s ostatními. ,,Chci toho tolik !?"